Μενού

Σε μία πολύ πρόσφατη, τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη με placebo μελέτη 83 υπέρβαροι ενήλικες (66 γυναίκες και 17 άνδρες) κλήθηκαν να συμμετάσχουν. Οι μισοί περίπου έλαβαν 3 γραμμάρια γλυκομαννάνης μαζί με 300 mg ασβεστίου καθημερινά ενώ οι υπόλοιποι έλαβαν μόνο placebo 300 mg ασβεστίου. Εξετάσεις αίματος καθώς και σχετικές ακτινογραφίες που βοηθούν στον έλεγχο της πυκνότητας των οστών (Dual-energy X-ray scans ) αλλά και του ποσοστού του σωματικού λίπους έγιναν πριν και μετά το πέρας της έρευνας. Μετά το τέλος της κλινικής δοκιμής (60 ημέρες) οι ερευνητές παρατήρησαν μικρές, στατιστικά σημαντικές όμως ,μειώσεις στο ποσοστό λίπους , στο σωματικό βάρος, στην Ολική Χοληστερόλη και στην LDL Χοληστερόλη σε όσους από τους εθελοντές έπαιρναν συμπληρωματικά γλυκομαννάνη. Αυτή η μελέτη υποστηρίζει την ικανότητα της γλυκομαννάνης να μειώνει το σωματικό βάρος και το ποσοστό λίπους αλλά και τα επίπεδα χοληστερίνης όσων την χρησιμοποιούν, χωρίς μάλιστα να προκαλεί ανεπιθύμητες απώλειες μυϊκού ιστού και οστικής μάζας (τουλάχιστον όταν συνοδεύεται και από τη λήψη μιας μικρής ποσότητας ασβεστίου) (Kaats , J Am Coll Nutr. 2015 Oct )

Δεν είναι η πρώτη φορά που η λήψη γλυκομαννάνης έχει καταφέρει να μειώσει το σωματικό βάρος σε παχύσαρκα άτομα (Keithley J, Altern Ther Health Med. 2005 Nov-Dec). Επίσης αν και υπάρχουν αρκετές έρευνες που υποστηρίζουν ότι εάν προκαλείται  απώλεια του βάρους αυτή δεν είναι αισθητή ιδιαίτερα σε υπέρβαρα άτομα (Onakpoya I, J Am Coll Nutr. 2014) εντούτοις η λήψη γλυκομαννάνης στις περισσότερες περιπτώσεις φαίνεται να συνοδεύεται από μείωση ή έστω σταθεροποίηση των επιπέδων της χοληστερόλης, των τριγλυκεριδίων και της γλυκόζης νηστείας (Sood N, Baker WL ,Am J Clin Nutr. 2008 Oct).

Όπως και οι περισσότερες φυτικές ίνες έτσι και οι γλυκομαννάνη φαίνεται να αυξάνει την αίσθηση του στομαχικού κορεσμού σε άτομα που την καταναλώνουν (González Canga A,Nutr Hosp. 2004 Jan-Feb) και έτσι να μειώνει την αίσθηση της όρεξης και άρα την πρόσληψη επιπλέον ανεπιθύμητων θερμίδων από τα γεύματα. Για να επιτευχθεί αυτή η δράση της θα πρέπει να καταναλώνεται πριν από τα γεύματα με μεγάλες ποσότητες νερού. Ούτως ή άλλως η γλυκομαννάνη πρέπει απαραίτητα να καταναλώνεται με πολύ νερό γιατί αλλιώς να προκαλέσει μέχρι και πνιγμό ιδιαίτερα σε άτομα που έχουν δυσκολία στην κατάποση. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας των Τροφίμων το 2010 εξέδωσε σχετική ανακοίνωση στην οποία ανέφερε ότι όντως η κατανάλωση 3 γραμμαρίων την ημέρα γλυκομαννάνης, τα οποία λαμβάνονται σε 3 δόσεις του 1 γραμμαρίου , πριν τα κυρία γεύματα και παράλληλα με την κατανάλωση 1-2 ποτηριών νερού μπορεί να ωφελήσει στην απώλεια βάρους τουλάχιστο τον υπέρβαρο ενήλικο πληθυσμό.

Καλό θα ήταν επίσης, όποιος σκέφτεται να λάβει συμπληρωματικά γλυκομαννάνη ή ενδεχομένως και άλλες φυτικές ίνες να χρησιμοποιεί και κάποια υψηλής ποιότητας πολυβιταμίνη καθώς οι φυτικές ίνες ίσως παρεμποδίζουν την πλήρη απορρόφηση ιχνοστοιχείων ,βιταμινών ή ακόμη και φαρμάκων.

Μοιραστείτε το!
About the Author : admin