Μενού
Λευκό Φασόλι

Σαν μια εναλλακτική μέθοδος στις δίαιτες με τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη γίνονται συνεχείς έρευνες πάνω σε ουσίες και σχετικά προϊόντα τα οποία έχουν την ιδιότητα να καθυστερούν την απορρόφηση των υδατανθράκων από το ανθρώπινο σώμα και έτσι να κάνουν πιο σταθερή και σταδιακή την αποδέσμευση της γλυκόζης από τις τροφές. Τα προϊόντα αυτά επιτυγχάνουν τα παραπάνω λόγω των ειδικών ουσιών που διαθέτουν και δρουν ανταγωνιστικά καθυστερώντας τη δράση ενζύμων του σώματος, όπως οι άλφα αμυλάσες, που διασπούν τους υδατάνθρακες σε απλά σάκχαρα προς απορρόφηση. Το κοινό λευκό φασόλι (Phaseolus vulgaris) παράγει έναν τέτοιο παρεμποδιστή των άλφα αμυλασών ο οποίος έχει δοκιμαστεί κατά κόρον σε κλινικές μελέτες (Marilyn L Barrett, Nutr J. 2011; 10: 24).

Σαν συμπλήρωμα διατροφής με την εμπορική ονομασία Phase 2, ουσιαστικά ένα τιτλοδοτημένο εκχύλισμα του λευκού φασολιού, περισσότερο απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται να χάσουν βάρος ή και σε αυτούς που δεν μπορούν να αντισταθούν εύκολα στα ζαχαρωτά ή σε τροφές με υψηλή ποσότητα υδατανθράκων.

Έτσι, λοιπόν, στις πιο αξιοσημείωτες μελέτες, που έγιναν κυρίως σε υπέρβαρους ανθρώπους το εκχύλισμα λευκού φασολιού:

-σε δόσεις 445mg για 30 ημέρες λαμβανόμενο πριν από κύρια γεύματα υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες μπόρεσε να μειώσει το βάρος, το λίπος, καθώς και την περιφέρεια των μηρών και της μέσης στους εθελοντές που συμμετείχαν στην έρευνα (Leonardo Celleno, Int J Med Sci 2007)

-σε δόσεις 1.000mg ανά ταμπλέτα λαμβανόμενο 3 φορές ημερησίως 15 λεπτά πριν τα κύρια γεύματα για 60 ημέρες πάλι κατάφερε να βοηθήσει τους εθελοντές στους οποίους χορηγήθηκε να μειώσουν το βάρος τους (Wu X, Journal of Applied Research. 2010).

-σε δόσεις 2.000mg τη μέρα για 12 εβδομάδες (1κάψουλα των 1000mg 2 φορές τη μέρα) οι συμμετέχοντες στο γκρουπ που έλαβε τη θεραπεία έχασε περίπου 1,4 λίβρες σωματικού βάρους κατά μέσο όρο αλλά και μείωσε τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων του αίματος σε σχέση με το γκρουπ που λάμβανε κάψουλες μάρτυρες – placebo (Koike T J New Rem & Clin, Japanese, 2005).

Υπάρχουν επίσης ενδείξεις σε έρευνες που έγιναν που υποδηλώνουν ότι το εκχύλισμα του λευκού φασολιού μπορεί να βοηθήσει και όσους προσπαθούν να ελέγξουν το σάκχαρό τους. Λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα σχετικών μελετών συμπεραίνουμε ότι το εκχύλισμα λευκού φασολιού Phase 2 μπόρεσε να μειώσει το μεταγευματικό σάκχαρο σε όσους το λάμβαναν πριν το γεύμα ένα αποτέλεσμα που ήταν συσχετισμένο με τη δόση του συμπληρώματος και ήταν πιο εμφανές στις μεγαλύτερες δόσεις (3000mg) οι οποίες ήταν πιο ικανές στο να μειώνουν τη μεταγευματική γλυκόζη στο αίμα (Marilyn L Barrett, Nutr J. 2011; 10: 24).

Μοιραστείτε το!
About the Author : admin